Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija
Temeljem članka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama (“Narodne Novine” broj 25/13. i 85/15.) uređeno je pravo na pristup informacijama fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija uređeno je i ostvaruje se u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama (»Narodne novine«, broj 25/13, 85/15). Zakonom se propisuju načela prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, ograničenja prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, postupak za ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija.
Službenik za informiranje
Općina Sveti Đurđ javnost informira putem službene web stranice dokumentima i informacijama koje posjeduje i koji su javno dostupni u elektroničkom obliku i moguće im je pristupiti bez upućivanja posebnog zahtjeva, a pristup svim ostalim informacijama i dokumentima ostvaruje se podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se podnošenjem zahtjeva službeniku za informiranje na sljedeće moguće načine:
Josip Jany, općinski načelnik
Općina Sveti Đurđ
Tel.: +385 (0)42 830 555
E-mail službenika za informiranje: info@sveti-djurdj.hr
Radno vrijeme službenika za informiranje je od 7 do 15 sati.
- putem telefona na broj: +385 (0)42 830 555
- elektroničkom poštom službeniku za informiranje: info@sveti-djurdj.hr, na obrascu Zahtjev za pristup informacijama / Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije / Zahtjev za ponovnu uporabu informacija
- poštom na adresu: Općina Sveti Đurđ, Ulica braće Radić 1, 42233 Sveti Đurđ, na obrascu Zahtjev za pristup informacijama / Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije / Zahtjev za ponovnu uporabu informacija
- osobno na adresu: Općina Sveti Đurđ, Ulica braće Radić 1, 42233 Sveti Đurđ, na obrascu Zahtjev za pristup informacijama / Zahtjev za dopunu ili ispravak informacije / Zahtjev za ponovnu uporabu informacija radnim danom od 07:00 do 15:00 sati.
Uvjeti za ponovnu uporabu informacija:
- Tijelo javne vlasti korisniku daje podatke za ponovnu uporabu bez ograničenja, za slobodnu uporabu i u otvorenom formatu.
- U opravdanim slučajevima tijelo javne vlasti može odrediti uvjete za ponovnu uporabu. U slučaju određivanja uvjeta za ponovnu uporabu njihov sadržaj i primjena ne smiju neopravdano ograničavati mogućnost ponovne uporabe, niti se smiju koristiti kako bi se ograničilo tržišno natjecanje.
- Uvjeti za ponovnu uporabu informacija ne smiju biti diskriminirajući za iste ili slične vrste informacija, odnosno za komercijalnu ili nekomercijalnu uporabu.
- Na tijelo javne vlasti koje ponovno koristi svoje informacije kao osnovu za komercijalne aktivnosti koje ne spadaju u djelokrug njegovih javnih poslova primjenjuju se isti uvjeti ka za druge korisnike.
- Vrste i sadržaj dozvola kojima se utvrđuju ponovne uporabe, u skladu sa standardnim otvorenim dozvolama, pravilnikom uređuje ministar nadležan za poslove uprave.
- Tijelo javne vlasti dužno je na svojoj internetskoj stranici objaviti dozvole kojima se određuju uvjeti ponovne uporabe ili poveznice na takve dozvole u skladu sa standardnim otvorenim dozvolama.
Obrasci dostupni za preuzimanje (Microsoft Word dokument):
– Zahtjev za pristup informacijama PREUZMI
– Zahtjev za dopunu / ispravak informacije PREUZMI
– Zahtjev za ponovnu uporabu informacija PREUZMI
OPĆI PROPISI kojima je uređeno pravo na pristup informacija:
- Ustav Republike Hrvatske (NN br. 56/90, 135/97, 08/98, 113/00, 124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10, 05/14),
- Zakon o pravu na pristup informacijama (NN br. 25/13, 85/15, 69/22),
- Zakon o arhivskom gradivu i arhivima (NN br. 61/18, 98/19),
- Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima (NN br. 111/21),
- Zakon o medijima (NN br. 59/04, 84/11, 81/13),
- Zakon o općem upravnom postupku (NN br. 47/09, 110/21),
- Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka (NN br. 42/18),
- Zakon o sustavu državne uprave (NN br. 66/19)
- Zakon o tajnosti podataka (NN br. 79/07, 86/12),
- Zakon o upravnim sporovima (NN br. 20/10, 143/12, 152/14, 94/16, 29/17, 110/21),
- Zakon o zaštiti tajnosti podataka ( NN br. 108/96),
- Opći porezni zakon (NN br. 115/16, 106/18, 121/19, 32/20, 42/20),
- Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije isključivih prava na ponovnu uporabu informacija (»Narodne novine«, broj 20/16)
- Pravilnik o Središnjem katalogu službenih dokumenata Republike Hrvatske ( NN br. 124/15),
- Pravilnik o ustroju, sadržaju i načinu vođenja službenog Upisnika o ostvarivanju prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija (NN br. 83/14),
- Pravilnik o vrstama i sadržaju dozvola kojima se utvrđuju uvjeti ponovne uporabe informacija (NN br. 67/17),
- Kriterij za određivanje visine naknadne stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije ( NN br. 12/14, 15/14-ispravak),
- Uredba o troškovima ponovne uporabe informacija (NN br. 87/18)
Godišnje izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2023. godinu PREUZMI
Godišnje izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup infomracijama za 2023. godinu (.xls) PREUZMI